Påskhelgen

Då var kyckling/påskkärring/ägg-helgen till ända.

LÅNGFREDAGEN tillbringades i sällskap med familjen Lindgren/Larsson. Åt mat och tjötade hela kvällen. Mycket mysig!
Julius provade på potatismos för första gången. Blev inte så många konstiga miner som man hade trott, verkar gilla det!
PÅSKAFTON - Denna dag började med att jag vaknade av att grannen skottade snö. Har nog aldrig blivit så deprimerad förut. En decimeter snö hade kommit!! SPYR på skiten. Passar inte riktigt ihop med påskkärringar, påskgubbar. Tänk de barn som gick ut och skulle leta påskägg denna dag. På med vintermunderingen. Passa på att göra en snögubbe kansk?;)
På kvällen åkte vi till Mönarps gård. Fantastiskt ställe! Åt en supergod middag - ryggbiff med rotfruktet och persiljesmör! Åt middag tillsammans med min kärlek och vår sötnos, familjen Götlind/Neuman, familjen Pryssander/Djerf och familjen Thorell/Djerf. Kvällen avslutades med god dessert hos familjen Pryssander/Djerf! MYCKET LYCKAD KVÄLL!
PÅSKDAGEN - förmiddagen planerade jag och min toasmasterkompanjon bröllop som vankas för linda och niklas I slutet av april. Närmar sig med stormsteg! På eftermiddagen firade vi Daniel som fyllde 30.
ANNANDAG PÅSK - en dag som skulle tillbringats i trädgården. Pappa och svåger skulle breddat vär uppfart och rivit upp lite buskar. Grävmaskinen ville inte starta så det får bli en annan dag.
Denna påskhelg avslutas med pizza och mys i soffan:)

Måste bara säga - Påskgodis är det bästa godiset!!

Tjo tjo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0